<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d36885583\x26blogName\x3dFyra+svenskar+p%C3%A5+Istedgade\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://vesterfaelledvej18.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://vesterfaelledvej18.blogspot.com/\x26vt\x3d2444303702299464750', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Lucia

Idag har vi varit lediga alla tre, vi vaknade rätt så sent efter en rätt så sen afterworkrunda igår. Vi var med folk från LêLê på ett ställe som heter streckers där man kan köpa 1½meter öl (4liter) och hade en riktigt trevlig aften. Vi hade många planer idag, gå till en skatepark och dricka varmchocklad och åka lite bräda, handla, diska, städa, tvätta, skriva kontrakt och gå till en frisör. Vi har hunnit med att skriva kontrakt på vår nya lägenhet (inflyttning den 3e-4e januari) och klippa oss (jag och Erik) på Salon Bagdad. Nu ska vi ta tag i städning, tvättning och disk berget.

Jag håller på och försöker söka in till ett par kurser (Photoshop CS Grund + Avancerad = 200poäng) på komvuxdistans för tillfället, det är svårare än vad man tror att börja studera. Distanskurserna startar varjde måndag men de har iaf ett sista ansökningsdatum, i fredags, fast jag tror att jag kan få börja i vår iaf. Till stockholmstads komvux kan man söka direkt över internet men Järfälla som jag måste studera i kan man bara söka till via kontoret. Jag har dock fått bra kontakt med en handläggare i Järfälla som har låtit mig skicka in blanketten via mail och ska få komplitera med mina betyg senare. Jag hoppas verkligen att jag kan starta snart. Jag gjorde ju ett försök i höstas att kontakta Järfällakomun ang komvux men de svarade inte på nån av mina tre mail till tre olika adresser, så lite framsteg har jag iaf gjort.

Helgens arbete på LêLê har varit blandad. Lördag var den sämsta dagen i LêLê's historia enligt vår chef som sa att vi var värdelösa men Söndag och Måndag har gått hur fint som helst. Riktigt skönt med ledigt iddag och imorgon, sen ska jag arbete hela helgen, mina första öppningspass.

Jag och erik har beställt bussbiljetter hem till sverige, vå åker den 20e och kommer till Stockholm på kvällen. Jag måste bara försöka byta bort mina pass den 20e och 21a, men det ska inte vara några problem enligt chefen. Ifall jag inte byter dem mot pass den 18e elelr 19e så kanske jag byter min biljett till den 18e och kommer hem ändå tidigare.

I julklapp önskar jag mig en rakapparat med inställning på olika längder (trimmer?)

Ha en fortsatt fin Lucia!
/Jonas
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

9:25 AM

Skönt med lägenheten. Hur länge får ni ha den? Och bra att du har ordnat bussbiljett hem. Hur länge stannar du? Emil har fått några träningspapper i stavning som du ska få i julklapp! PussPuss!  



2:37 PM

vi åker tillbaka den 26e, så en dryg vecka blir det.

Perrfeckt!  



» Post a Comment